Snaga

“Snaga je u moci nad sobom, ne nad drugima.”

-Moc nad sobom predstavlja potpunu nezavisnost od vanjskog uticaja. Ukoliko postoji zelja da se ima moc nad drugima, tada je ona bazirana, upravo, na vanjskom uticaju, pa shodno tome ne predstavlja snagu vec, nemoc. Takva nemoc se cesto oseca kao unutrasnja frustracija i praznina.

Otuda se i javlja zelja/potreba da se ima moc nad drugima jer, to daje privremenu iluziju unutrasnjeg ispunjenjenja i snage. Medjutim, takva iluzija ne traje dugo pa, se neprestano i uzaludno primenjuje vanjska sila ili nasilje da bi se ublazio unutrasnji nemir.

Unutrasnja snaga se ne moze ostvariti spolja vec, samo iznutra kroz neprekidan proces samousavrsavanja. Jedino time nastaje unutrasnje ispunjenje ili snaga koja je sama sebi dovoljna pa, zato i nema zelju da vlada nad drugima.

————-

Mika Antić: “Svoju snagu prepoznaćeš po tome koliko si u stanju da izdržiš samoću.”

– Ne samo da izdrzis nego, da je prevazidjes. Istinska snaga ne izdrzava vec, prevazilazi teskocu kroz svoj unutrasnji, duhovni potencijal. Njime je covek u stanju da osmisli svaku zivotnu situaciju, ukljucujuci i samocu. Ona za njega prestaje biti izvor strepnje, a umesto toga postaje izvor kreativne radosti kao i dubjeg, duhovnog mira.

—————–

Meryl Streep: „Više nemam strpljenja za neke stvari u životu! Ne zbog toga što sam postala arogantna, nego jednostavno zato što sam došla do tačke kada više ne želim da gubim vreme na stvari koje me čine nezadovoljnom ili tužnom.

Nemam više strpljenja za cinizam, preterani kriticizam ili bilo kakve zahteve. Izgubila sam volju za udovoljavanjem onima koji me ne cene, nemam ljubavi za one koji me ne vole i ne želim da se nasmešim onima koji se ne smeše meni.

Neću da trošim više ni sekundu na one koji me lažu ili pokušavaju da manipulišu. Ne želim više ni da budem u blizini onih koji se pretvaraju, koji su nepošteni ili površni.

Ne tolerišem akademsku aroganciju i ne prihvatam popularnu trivijalnost. Mrzim konflikte. Verujem u svet pun različitosti i zato izbegavam ljude sa krutim stavovima i nefleksibilnim osobinama.

U prijateljstvu ne tolerišem nedostatak odanosti i izdaju. Ne slažem se sa onima koji ne znaju da daju kompliment ili reč ohrabrenja.

Teško mi je da shvatim ljude koji ne vole životinje. A povrh svega, nemam strpljenja ni za koga ko ne zaslužuje moje strpljenje!“

-Bravo Meryl Streep! Veoma lepo receno.

———————-

“Ne cekaj da se promenim. Kasno je, takav sam, kakav sam. I svaki put kad sam uspeo da budem bolji, pozalio sam. Drugi su to lepo iskoristili…”

– Oni koji koriste, ne prave razliku ko je dobar a, ko nije. Ne iskoristi se neko zbog toga sto je bio dobar, vec zbog toga sto je imao pogresnu procenu ljudi i situacije. To je uvek znak da je potrebno preispitati postojecu granicu tolerancije u odnosu s drugima.

———

“Coveku nisu potrebni ljudi, ali mu je potreban prijatelj.”

-Ako nema ljudi gde ces naci prijatelja? Prijatelj je poznata, bliska osoba koja je pre poznanstva pripadala masi bezimenih, nepoznatih ljudi.

komentari:

http://forum.krstarica.com/entry.php/43935-Snaga

2 responses to “Snaga

  1. Bravo za Meril Strip, bravo zapravo za sve! Ipak, ne zaboravimo, kada smo dobri nismo samo dobri za druge već i uvek i za sebe. s toga, uvek budimo blagi i dobri jer to je naše pravo ogledalo. Ako si bio dobar a misliš da si zbog toga loše prošao, ipak negde nisi bio dobar. Mayanja

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

