Bukowski

Bukowski: „Zatvorio sam svet u kavez dalje od mene.“

-Covek ne zatvara svet u kavez vec, sebe. Na taj nacin nastaje udaljenost, ali i regres razvoja. Svet je takav kakav jeste s razlogom. Nasa svrha sastoji se u tome da otkrivamo taj razlog, da bi bili u stanju da dopiremo do sustinske veze izmedju nas i sveta. Razlika izmedju nas i sveta je iluzija. Jer, mi smo deo sveta kao sto je kaplja vode deo okeana.
—————————
Henri Dejvid: „Ono u šta gledaš nije važno. Važno je ono što vidiš.“

-Ono sto vidis je ono sto mislis i osecas. Zato je vazno ono sto osecas jer to uzrokuje gde gledas i sta mislis.
———–
Budistička mudrost: „Mi smo ono što mislimo. Sve što mi jesmo proističe iz naših misli. S našim mislima, mi stvaramo naš svet.“

– Osecanja i misli su razlite polarnosti svesti, pa bih ja ovu izreku dopunila time sto bih rekla da smo mi ono sto mislimo i osecamo. Jer, aktivnost misljenja se uvek pokrece intenzitetom osecanja, sto je i Lenjin istakao sledecom izrekom: “Bez ljudske emocije nikad nije bilo, niti može biti ljudskog traženja istine.”
——————–
Karlos Kastaneda: “Svi su putevi isti. Ni jedan ne vodi nikuda. Svi oni vode kroz šikaru, u šikaru i van šikare. Ima li taj put srce, to je jedino pitanje. Ukoliko ima, tada je dobar… ukoliko ga nema tada nije ni od kakve koristi. Oba puta ne vode nikuda, samo jedan ima srce, a drugi ga nema. Putovanje jednim, prava je radost; sve dok ga slijediš bićeš u jedinstvu s njim. Zbog drugog ćeš proklinjati svoj život. Jedan te čini snažnim, drugi ti snagu oduzima.“

– Put nema srce, nego covek. Zato jedino pitanje uvek treba biti: da li na ovom putu imam srce, odnosno da li ostajem dosledan sebi i svojoj sustini? Smisao nije u putu ili necem izvan coveka vec, u samom coveku; u njegovom srcu. Srce je izvor svetlosti i zivota. Da bi covekov vanjski put i putovanje bilo osvetljeno, on neprestano mora vrsti unutrasnje putovanje kojim pronalazi put do srca ili sustinskog izvora svetlosti i snage.

2 odgovora na “Bukowski

  1. Mišljenja sam da su svi ovo citati izokrenuti zbog nečega. Možda traženje neke dublje suštine, smisla? Moglo bi se na razne načine odgovoriti i razumeti njihov sadržaj. Živimo u svetu dualizma. Pa me ni dvosmislenost nikad ne čudi. Ni sam sebe nekad ne mogu da razumem. Da li sam ja ovaj ili onaj o kome mislim da postoji.

    Sviđa mi se

    • Svaki covek ima svoju jedinstvenu percepciju, pa shodno tome i razumevanje. Ne samo sto razliciti ljudi mogu imati razlicito razumevanje vec, jedan isti covek takodje moze imati drugacije razumevanje u razlicitim epohama zivota.

      Razlog tome nije samo dualnost, nego aktivna karakteristika ove dimenzije koja se manifestuje kao promena ili razvoj. Naravno, dualnost omogucava interakciju, pa je shodno tome uvek prisutna u procesu spoznavanja.

      Da li to znaci da je nemoguce imati adekvatno razumevanje? Ne i da. Mi uvek dostignemo odredjeni stepen ili dubinu adekvatnog uvida, ali on nikada nije niti moze biti konacan jer, se neprestano mora produbljivati ili razvijati, samim tim sto se sve u ovoj dimenziji, zajedno s nama, nalazi u stalnom i neprekidnom procesu promene i razvoja.

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

