„Srecniji od Boga“

„Pa dobro, ipak taj naslov “Srecniji od Boga” mi ne smeta puno jer sam ga odmah svatio

kao izraz humora g. Walscha, koji je inace izuzetno duhovita osoba. Naslov je toliko apsurdan da naprosto moze preziveti samo kao šala.

Donald Walsch je dao težinu svojoj prvoj knjizi “Konverzacije sa bogom” na taj nacin sto tvrdi da je imao viziju, tj. u nekom poluizbezumljenom stanju od spostvanih pitanja koja su ga mucila je poceo da dobija odgovore, cak u vidu fizickog glasa koji mu je odgovorao na najdublja pitanja o egzistenciji i svrsi. I tako dalje, ima tu mnogo zanimljivih detalja.

No tamo onda postoje i nekoliko mesta gde on tvrdi da je od Izvora dobio saznanja kako zapravo dobro i zlo ne postoje, te da je Hitler u raju. Pa sad, naravno da je u raju ako ne postoji zlo pa simim tim ni ideja pakla.

Onda sledeca meni nejasna “istina” o tome da u stvari ne trebamo nikakav proces razvoja, da u svakom momentu, ne, vec sada mozemo biti srecni, ispunjeni, ostvareni…itd.

Pa na kraju mi apsoulutno nije jasna ta jeftina izjava kako zapravo mozemo i trebamo sve vreme biti sretni, a sreca je tako relativna stvar. Mene vise recimo zanima rec MIR, duhovni mir. Sreca zvuci nekako drugorazredno i relativno.

Ne zadovoljava me naprosto njegovo velicanje kategorija srece i tolerancije.

Ja sam vise za mir i ljubav.

Jer…kao sto rekoste, zena koja umire od neke teske bolesti ili gladi, tesko moze biti srecna,

ali zato moze imati mir ako ga je prethodno stekla kroz razvoj (koji je sigurno podrazumevao i poneku nesrecu, frustraciju, zalost …). Nekako mi se cini da, sve i kada bi od danasnjeg dana pa do kraja svog fizickog zivota prebivao u nekoj opstoj sreci ne bih na pretnodne boli gledao sa gnusanjem.

Usput, zaboravih se potpisati, ja sam otovrio temu o sreci N.D. Walscha.

pozdrav

Bane“

Pozdrav Bane,

kao sto sam vec napomenula, nisam citala “Srecniji od Boga” da bih bila u stanju da dam adekvatnu procenu. Zato cu se zadrzati samo na nekim generalnim razmatranjima koje opovrgavaju koncept o stalnoj sreci.

Ali, pre toga, cu se osvrnuti na sam naslov. Slazem  se s tobom da je naslov toliko apsurdan da se moze protumaciti samo kao duhovitost ili sala. Ipak, postoji i izvesno nastojanje da se takva ideja ozbiljno shvati, sto se vidi iz sledeceg: “Take the idea that you can be happier than God. What a thought! What a concept! It’s revolutionary! So a lot of people have been resisting it. For years they’ve been pushing against it, denying it, even making it “wrong.” Yes, people—and, ironically, religions—have been making it wrong to be even a little happy, let alone happier than God.”

“Uzmi ideju da mozes biti sretniji od Boga. Koja misao! Koji koncept! Ona je revolucionarna! Tako da joj je mnogo ljudi pruzalo otpor. Godinama su je napadali, poricali, cak je smatrali “pogresnom”. Da, ljudi – i, ironicno, religija – smatrali su pogresno da se cak malo bude sretan, a kamoli sretniji od Boga.”

Verujem da on razlog takvog nastojanja obrazlaze i pojasnjava u njegovoj knjizi, tako da ja nisam kompetenta da o tome govorim. Ne znam iz kog Izvora je on dobio informaciju o Hitleru, ali mene ta opaska upozorava na neophodnost vise doze trezvenog razmisljanja i kritickog osvrta.

Ja sam dosta pisala o znacaju moralnosti, koncepciji dobra i zla, itd., u mnogim tekstovima, pa ne bih opet o tome, ali ako nekog interesuje moze pogledati sledece linkove, s tom napomenom da sva 4 linka predstavljaju jedan tekst, ali da su zbog duzine podeljena u 4 dela. Naravno, pored njih postoji jos tekstova, ali smatram da ce i ovi biti dovoljni da izraze moje misljenje na tu temu:

https://sofija6.wordpress.com/2011/02/15/moralnost-i/

https://sofija6.wordpress.com/2011/02/16/moralnost-ii/

https://sofija6.wordpress.com/2011/02/17/moralnost-iii/

https://sofija6.wordpress.com/2011/02/18/moralnost-iv/

Dobro si primetio da bi mir bio mnogo prikladniji izraz od srece. Medjutim, cak ni tada citav koncept nije u potpunosti odrziv jer, zanemaruje kompleksnost svesti ili zivota. Kazem: svesti ili zivota, zato sto je sustina zivota svest.

U potpunosti se slazem s Walschom tvrdjom da je neophodno spoznavati zakonitosti funkcionisanja zivota. Ali, da bi bili u stanju da spoznajemo zakonitosti funkcionisanja zivota, mi moramo otkrivati ili spoznavati zakonitosti funkcionisanja vlastite svesti.

Cinjenica je, da zivot predstavlja stalnu promenu, u vidu radjanja i smrti ili zamene starog i novog, koja se manifestuje kao aktivnost razvoja. Takva pojavna aktivnost nije nista drugo nego refleksija sustinske, svesne kompleksnosti ili njene sposobnost da vecito egzistira u komplementarnoj suprotnosti kroz transformaciju kojom sama sebe pokrece i odrzava. Iz tog razloga je nemoguce ostvariti permanenatan mir ili srecu jednom za svagda, vec se oni neprestano moraju postizati dokle god smo u ovoj dimenziji.

Naravno, da otkrivanje zakonitosti svesti i zivota u mnogome ubrzavaju i olaksavaju takav proces. Ali, on nikada nije, niti moze biti zavrsen jer, nas svesni nivo predstavlja pojavni ili ograniceni nivo svesti, za razliku od nadsvesnog (sustinskog) koji sadrzi sam potencijal svesti.

Naime, nasa svest se sastoji od dva osnovna nivoa i to: svesnog i nesvesnog ili misljenja i osecanja, o cemu sam ja opsirnije pisla, pa cu ovde samo ukratko rezimirati. Svesni nivo predstavlja stalnu aktivnost misljenja, prema tome i stalnu promenu koja se manifestuje kao razvoj inteligencije/svesnosti/razumevanja.

Ono sto stvara aktivnost misljenja su spoljasnji i unutrasnji nadrazaji. Unutrasnji nadrazaji dolaze od osecanja ili nesvesnog. Mi imamo citav spektar razlicih kao i komplementarno suprotnih osecanja na primer, ljubav – mrznju.

Takve razlike poticu od kompleksnosti nesvesnog ( podsvesno, nadsvesno i Polusvesni ego). U zavisnosti koji nagon ili osecanje biramo zavisi i proces formiranja misli ili sposobnost da ostvarimo adekvatno razumevanje. Zbog toga sam ja veoma oprezna sa svakim ucenjem koje propagira instantno, nepromenljivo i permanento osecanje srece i mira.

Ostavite odgovor

