Hristos Vaskrese!

.

 

Uskrs u srcu, Uskrs u dusi, sve mostove spaja, sve prepreke rusi. Svima koji slave, zelim srecan i veseo Uskrs!

4 responses to “Hristos Vaskrese!

  1. Ваистину Васкресе!

    Sviđa mi se

  2. Vaistinu Vaskrese!

    Bane

    Sviđa mi se

  3. Sofija evo opet ću u vidu komentara iskoristiti priliku da otvorim određenu temu
    i to baš na ovaj veliki dan za sve hrišćane.
    Svojim odgovorom –Vaistinu Voskrese– u vreme Vaskrsa svesno veličam Život i sve oblike istog. Takođe, veličam eto i sve ono što je Hrist propovedao u vreme svog boravka, kako vi volite da kažete, u ovoj dimenziji 🙂 U Hristovom predanju sam našao možda i najpreciznije definicije ljubavi kao osnovnog principa i najveće vrednosti na kome, čini mi se, sve počiva.

    No ono što me već neko vreme buni je rečenica koja se svake godine ponavlja na današnji dan: „dan kada je Isus pobedio smrt“. Kakva je to smrt?
    Koliko znamo iz Biblije duša posle fizičke smrti nikada ne nastaje,..tu se onda govori o raju i paklu, svejedno, ali ipak, niko nikad ne umire. Koliko sam ja shvatio, čak i pakao se objašnjava kao stanje duše, dakle i taj pakao se živi ili proživljava.

    I onda, sa druge strane(opet onako kako sam ja to razumeo), po predanju, Hrist se posle uskrsnuća javio apostolima u fizičkoj dimenziji i fizičkom telu…ali odakle se pojavio, iz smrti ?
    Kako je Isus kao otelotvorenje Boga koji je alfa i omega svega i večiti Život mogao uopšte i za trenutak biti mrtav?

    Neko je jednom rekao otprilike nešto ovako: „Život nema svoju suprostnost, suprostost životu može biti samo rađanje“. Slutim veliku istinu iza ovih reči te otuda me bune poneki momenti iz predanja o uskrsnuću.

    Znam da je ovo duboko teološka tema ali me ipak zanima vaš stav, pa eto, ako i koji teolog prati vaš blog bih voleo da čujem i njegovo tumačenje.

    Veliki pozdrav i dobro mi budite.

    Bane

    Sviđa mi se

    • Bane, izvini sto kasnim s odgovorom. U pravu si. Ovo jeste teoloska tema i smatram da se treba ostaviti na razmatranje teolozima. Moj pristup je mnogo slobodniji ili otvoreniji jer ukljucuje i druge aspekte. Uskrs simbolizuje sustinsku neunistivost zivota, odnosno svesti ili duse i duha, kao njenih komplementarnih supronosti, kojima se ostvaruje neprekidan tok promene ili razvoja.

      Hvala sto si me podsetio na divne reci Eckharte Tolle: “Smrt nije suprotnost zivotu. Zivot nema suprotnost. Suprotnost smrti je radjanje. Zivot je vecan.”

      Zivot nema suprotnost zato sto je sveobuhvatnost koja u sebe ukljucuje suprotnost ili njihovu interakciju. Otuda njegova stalna aktivnost i sposobnost samoobnavljanja. Konacnost zivota je zabluda nastala usled naseg ogranicenog pristupa ili razumevanja njegovih zakonitosti.

      Mi smo zivot sveli samo na fizicku dimenziju ili samo na oblik. Otuda iluzija nastanka i nestanka zivota s pojavom nastanka i nestanka oblika. Medjutim, sustina zivota je mnogo kompleksnija jer zadire u bezoblicnu ili nefizicku dimenziju, tj. sferu svesti.

      Takva sfera ostaje nedostupna naucnom istrazivanju, posto se ono bazira samo na materijalno-energetskom obliku i pojavi. Otuda i nerazumevanje kao i mnogobrojne kontradiktornosti unutar naucnog shvatanja zivota. One se mogu prevazici samo onda kada se naucno shvatanje prosiri ili upotpuni s duhovno-filozofskim stanovistem.

      U protivnom, preti opasnost jednostranosti i dogmaticnosti, karakteristicne za svaki izdvojeni aspekt ljudske svesnosti ili razumevanja. Tako na primer, stav da je sve ono sto izlazi izvan naucnog domena istrazivanja i razumevanja beznacajno, nevazece ili cak nepostojece, predstavlja vid arogantnosti i ogranicenosti.

      Zato se uslov za dublje prodiranje u misteriju zivota nalazi u prevazilazenju tako krutog i ogranicenog stanovista. Jer, dokle god se ne uvaze i ujedine svi razliciti aspekti ljudske svesnosti ili razumevanja, ljudi nece biti u stanju da koriste njihov puni potencijal, a time ni da ostvare sustinsku spoznaju.

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

