Žan Pol Sartr

Žan Pol Sartr: „Čim se neka pobjeda detaljno opisuje, ona prestaje da se razlikuje od poraza.“

-Ukoliko pobeda predje u hvalisanje dobija karakteristike promasaja. Medjutim, pozeljno je analizirati ili razumeti i pobedu i poraz, jer nas i jedno i drugo uvek necem nauci.
————-
Karlos Fuentes: “Otkrio sam brzo da je kriticizam oblik optimizma i da kad ćutiš o nedostacima svog društva pokazuješ da si veoma pesimističan o tom društvu. Jedino iskrenim govorenjem o društvu pokazuješ da imaš vjere u njega.“

– Ili drugim recima da verujes da jos uvek postoji nada za promenu i poboljsanje. Ljudi se trude da nesto promene sve dotle dok veruju u mogucnost promene ili dok postoje realne sanse da se promena ostvari. Od aktivnosti se odustaje tek onda kada se izgubi svaka nada ili kada se shvati uzalidnost svakog pokusaja.
—————–
Stiven Kejgva: “Pokušavaj i iskusi neuspjeh, ali nemoj prestati pokušavati.”

-Pokusaj s neuspehom nije poraz, vec je cesto put ka uspehu, posto nas priprema za naredni uspesniji pokusaj. Poraz nastupa samo onda kada se prestane pokusavati.
—————–
Balzak: „Čime ljudi krče sebi put? – Bljeskom genija ili vještinom pokvarenjaka. U ljudske mase treba ili uletjeti kao topovsko đule ili se uvući kao kuga. Poštenjem se ništa ne postiže.“

-U svakom slucaju da se postenjem ne postize ono sto se u ovom slucaju namerava postici, a to je otmica i prevara, bilo silom (topovsko djule) ili podmuklom prevarom (uvlacenje poput kuge). Razlog zasto postenje ne postize otmicu i prevaru nije u nedostatku genija ili neadekvatnoj intelektualnoj sposobnosti, vec u samim karakteristikama otmice i prevare koje negiraju postenje. Sto znaci, da nije moguce izvrsiti otmicu i prevaru, a ostati posten.

Mislim, da ova izreka nije dovoljno duboka jer se zadrzala samo na prividnoj, a ne sustinskoj koristi i dobitku. Zbog toga se pogresno zakljucuje da se postenjem nista ne postize. Pored vidljivih, pojavnih ili materijalnih vrednosti postoje i duhovne, humane ili sustinske vrednosti kojima ljudi spoznaju samu svrhu i smisao njihove egzistencije.

Ljudi koji otmicom steknu materijalno bogatsvo uniste ono najvrednije i u sebi i u odnosu s drugima, cime prouzrokuju duhovnu bedu i siromastvo koje se karakterise nedostatkom ljubavi, prisnosti, iskrenosti, poverenja, ljudske topline i mogucnosti konstruktivnog i funkcionsalnog samorazvoja neophodnog za istinsku srecu. Zato i nas narod kaze: “Oteto-prokleto.”

Postenje otvara dusu, zblizava ljude i spajaja ih dragocenim nitima ljubavi i bliskosti. Takva spona i jeste ono sto daje smisao, radost i vrednost svakoj egzistenciji.
—————-
Lao Ce: “Put koji je put nije put.”

-Veoma tacno. Osnovna karakteristika duhovnosti je neprestan rast i razvoj. Ukoliko je put strogo odredjen i nepromenljiv kao na primer, kod religioznih fanatika, on je uvek zatvoren i ogranicen jer u njemu nema mesta za progresivnu promenu. Zivot je sponatanost i nepredvildljivost te se zahteva stalna fleksibilnost i otvorenost ka novim spozajama i pravcima.
—————
Albert Ajnštajn: „Žena koja ide za gomilom obično neće otići dalje od gomile. Žena koja hoda sama će vjerovatno dospjeti tamo gdje niko prije nje nije kročio.“

-Ne znam zasto ova izerka oslovljava samo zene? Mislim da je ona univerzalna i da se odnosi na oba pola.

2 responses to “Žan Pol Sartr

  1. Draga Sofija, divno je što nas učite ili produbljujete naša znanja svojim objavama na sajtu!!! Volela bih da malo „izvučete“ neke tekstove i Vaše komentare o vizionarima, koji imaju Božiji dar da vide prošlost i budućnost … Skoro sam upoznala jednog takvog, koji je na mene ostavio dubok osećaj divljenja… Možda se nećete složiti sa mnom, ali kao i svemu i svim oblastima kojim se bave ljudi, POSTOJE LOŠI, OSREDNJI I VIRTUOZI, SVOG POSLA … Ja sam ubedjena da sam upoznala jednog od virtuoza vizionarstva, jer on prosto ume i misli da čita… Volela bih da mi kažete svoje mišljenje o ovome i možda istaknete po ko zna koji put, da ljudi treba da shvate da život nije samo u opipljivom, materijalnom obliku, već u mnoooogooo čemu više…

    U očekivanju na Vaš odgovor, srdačno Vas pozdravljam ! 🙂
    Snežana

    Sviđa mi se

    • Draga Snezana,
      hvala za javljanje kojim si dala dokaz vise za Jungovu sinhronozaciju. Naime, pre nego sto si poslala svoj komentar, naisla sam na tvoj link kojim si mi cestitala Bozicne praznike i Novu Godinu, tako da mi je iskrsao tvoj lik i da sam te se setila, nakon cega si se ti javila. 🙂

      Ukoliko si citala neke od mojih ranijih tekstova, ja sam u njima ukazala na svesnu kompleksnost ili nadsvesni, duhovni nivo u kojem se nalazi samo “jezgro” nase svesti ili nase “vise”, neunistivo, bezvremensko, nematerijalno Sopstvo kojeg mi nismo u dovoljnoj meri svesni, posto smo ograniceni aktivnim ili svesnim nivoom ega.

      To “jezgro” (koje sam ja takodje odredila i kao Duhovnu svest ili dusu) je izvor zivota, mudrosti kao i kreativne aktivnosti. Kao sto si i sama navela postoje ljudi koji u vecoj ili manjoj meri imaju razlicite talente. Takvi ljudi imaju poseban dar da ostvare takvo svesno stanje u kojem spontano i neposredno stupaju u kontakt s vlastitim visim ili nadsvesnim nivoom, sto dobija karakteristike, intuicije, inspiracije, u redjim slucajevima i neke vrste transa.

      Zato verujem da covek o kojem govoris ima takavu sposobnost ili bolje receno dar, jer vecina takvih ljudi ne zna kako to cini posto je to vise instinktivna ili spontana svesna transformacija. Mada, verujem da se ona takodje u izvesnoj meri moze i razvijati i poboljsati ukoliko se takav dar cesce koristi i neguje. Jer, i tu vazi pravilo “upotrebi ili izgubi”.

      Dakle, vizionarstvo, razlicite vrste talenata itd. nisu nista drugo nego potvrda naseg dubljeg, nadsvesnog nivoa kojeg daroviti ljudi uspevaju da obelodane kroz njihov svesni nivo ili inteligenciju. Mada trenutno ne mogu dugo ostati, zelela sam da ti odgovorim, pa se nadam da ce i ovaj kratki komentar donekle dati zadovoljavajuce objasnjenje. Srdacan pozdrav i sve najbolje!

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

