Majka

-Za vecinu ljudi majcinska ljubav ostaje najdragocenije iskustvo nesebicne, bezrezervne ili bezuslovne ljubavi koje ih prati tokom njihove zemaljske egzistencije. To je verovatno jedan od razloga sto ima toliko lepih izreka posvecenih majkama.

Immanuel Kant: “Nikad necu zaboraviti moju majku jer je ona bila ta koja je posadila i negovala seme dobrote u meni. Otvorila mi je srce prema impresijama prirode; probudila mi je razumevanje i prosirila horizont, i njena percepcija je imala stalni uticaj u usmeravanju moga zivota.”
————
Erich From: “Dete u presudnim prvim godinama zivota, ima iskustvo njegove majke kao sveobavijajucu, protektivnu, odrzavajucu snagu. Majka je hrana; ona je ljubav, ona je toplota; ona je zemlja. Biti voljen od majke znaci biti ziv, biti ukorenjen, biti udomljen.“
————-
Katharine Butler Hathaway: “Svako zna da dobra majka daje njenoj deci osecanje poverenja i stabilnosti. Nekako sama njena odeca deci izgleda drugacije od odece drugih. Sam dodir njene suknje ili rukava umiruje uznemireno dete.”
————-
George Washington: “Moja majka je bila najlepsa zena…Sve sto jesam mogu da zahvalim njoj…Njoj pripisujem uspeh u zivotu kroz moralno, intelektualno i fizicko obrazovanje koje sam od nje primio.”
————
Stevie Smith: “ Majko, tako te volim-reklo je dete.Volim te vise nego sto znam. Spustilo je glavu na majcino rame i njihova ljubav im je dala toplinu.”
———
William Gerhardi: “ Nema misli ili osecanja koje ne mogu podeliti s mojom majkom , i ona je kao moja druga savest, njene oci kao ogledalo reflektuju moj imidz.”
—–
Haec ornamenta sunt mea. “Cornelia, Gracchi-jeva majka, je jednom imala u poseti zenu iz Compania. Posto je zena napravila veliki show od pokazivanja njenog nakita, koji je bio najlepsi u to vreme, Cornelia se uzdrzavala od razgovora sve dok joj deca nisu dosla iz skole. Onda je, pokazujuci na svoju decu rekla: “Ovo je moj nakit.” (Valerius Maximus)
————
Edison: “Moja majka me je stvorila. Ona je bila tako istinita i tako sigurna u mene, tako da sam osecao da imam nekog za koga da zivim – nekog koga ne smem razocarati. Secanje na moju majku ce uvek biti blagoslv za mene.”
———
Anna Crosby: “Istinska tajna majcinstva…ljubav, nesto sto novac ne moze kupiti.”

D. Briscoe: “Vecita tuga svake majke je ta sto dodje vreme da vise nije u stanju da unese caroliju u tvoj zivot niti da otkloni nevolje.”

Honoré de Balzac:“Majčino srce je bezdan u čijim ćeš dubinama uvijek jedno pronaći – spremnost na oprost.”

Winston Churchill: “Za moj interes ona nije ostavila ni jednu zicu neizvucenu, ni jedan kamen ne prevrnut, ni jednu krmenadlu neispecenu.”

E Bersot: “Mnoge su ljepote u svemiru; ali najlješe djelo stvaranja je majčino srce.”

J. F. Cacho: “Jedna majka ima nešto Božjega i mnogo anđeoskoga.”

Pol Zan: “Majke daju nasem duhu toplinu, a ocevi svetlost.”

Merime: “Najveca usluga koju jedan otac moze da ucini deci jeste da voli njihovu majku.”

Bertrand Russell: “Dozvoljavam da klevecu zene samo oni koji priznaju da su zaboravili kako su imali majku.”

Indijska poslovica: “O nebu i majci nikada nismo u stanju da govorimo dovoljno dobro.”

Indijska poslovica: “Majka je bozanstvo, a otac bogatstvo doma.”

Igo: “Muškarac ima samo jednu sigurnu ljubav – ljubav svoje majke.”

Stara zidovska poslovica: “Bog ne može biti svugdje, zato je stvorio majke!”

Jevrejska poslovica: “Majka razume ono sto dete ne kaze.”

Irska poslovica: “Svaki covek najvise voli njegovu draganu, zenu najbolje, a majku najduze.”

Danska poslovica: “Bogato dete cesto sedi u krilu siromasne majke.”

Collete: “Taj ljupki glas; Kako bih mogla plakati od srece da ga sad cujem.”

Victor Hugo: ”Prelomila je hleb na pola i dala ga deci koja su halapljivo jela. ‘Nije zadrzala nista sebi’- gundjao je Vodnik. ‘Zato sto nije gladna’-rekao je vojnik. ‘Zato sto je majka.’-rekao je Vodnik.“

6 responses to “Majka

  1. Дивно. До сада нисам имала прилику да прочитам оволико лепих изрека о маки на једном месту.
    Хвала! 🙂

    Sviđa mi se

  2. nema ljubavi kao što je majčinska ljubav

    Sviđa mi se

  3. Od skora sam rešio da blogujem i na sreću odmah sam naišao na Vaše tople reči koji neštedimice sejete po blogovima. Ovaj Blog je tako lep i sadržajan da ću uzeti sebi slobodu da ga podelim sa drugim ljudima. Kao i sva poštovnja koja su se zagubila u moru sistema vrednosti i poštovanje prema roditeljima takodje. Ovaj blog ispravlja krivulje svesti u poštovanjima prema majkama koje su u suštini izvor bitisanja svih nas …

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

