Pozdrav!

S obzirom da cu biti odsutna do polovine Novembra i da najverovatnije do tada necu nista pisati, zelim da se zahvalim svim posetiocima ovog bloga. Nadam se da cemo ponovo nastaviti korespodenciju kada se vratim.
Pozdrav i sve najbolje!
———————————–
Dostojevski: “Velike misli ne nastaju od velikog uma, koliko od velikog osećanja.”

-Apsolutno tacno. Intenzitet ili sazetost osecanja uvek ekspanzira u aktivnost misli, te se osecanja uvek nalaze u osnovi ili sustini misli. Sto god se dublje prodire u dubine duse otkrivaju se i dublja osecanja samim tim i nastaju dublje, velicanstvenije, prefinjenije ili kompleksnije misli.
———
“Cuda ne zbunjuju. Nazivamo ih tako i tacka. Ali nas uvek iznenade obicne stvari.”

-Sretni su ljudi kojima se to desi jer takva pojava signalizira pocetak duhovnog budjenja. Njime nastaje potpuni preobrazaj koji uzrokuje drugaciji dozivljaj egzistencije jer se ona pocinje sagledavati bezgranicnom dubinom duse, a ne ogranicenim culnim razumevanjem. Zato se i iza najobicnije forme i oblika ukazuje njena velicanstvena, grandiozna sustina.
———
Balasevic: “Izmislili su milion nacina da vreme prodje, a ni jedan jedini da se zaustavi.”

-Vreme ili nemir prolaznosti je izvan nas dok je mir vecnosti skriven u dubini duse. Zato se vreme zaustavlja tek onda kada se dopre do takve dubine.
——–
Agaton: ‎“Ima jedna stvar koju ni Bog ne može učiniti – promijeniti ono što se već dogodilo“.

-Tacno. Ali je isto tako tacno da se moze promeniti nase razumevanje ili reakcija na ono sto se dogodilo, cime ono sto se dogodilo poprima sasvim drugaciji znacaj.
———
Miroslav Antic: “Posle dobrog uvek dođe loše, jer nikad nam ništa bolje nije bilo iza najboljeg.”

-Dobro kojem dodje kraj nije najbolje dobro vec je samo faza razvoja koja vodi ka onom najboljem. U najboljem se krije tajna smisla i radosti zivota koja se neprekidno obnavlja i produbljuje. Najbolje se ne nalazi izvan ljudi vec u njihovoj dusi. Ko dopre do nje dopire do onog najboljeg te je u stanju da prevazilazi i osmisljava i ono najgore. Na taj nacin i ostvaruje progresivan razvoj ili razumevanje i samog sebe i zivota.
———–
“Oduvijek me zanimalo zašto se dešava da, kad god mi je u životu zatrebala pomoć, pomogli su mi ljudi na koje nikad ne bih računao.”

-Ljudi koji su svesni svoje vlastite vrednosti nemaju potrebu da se isticu, te je skromnost cesta vrlina plemenitih ljudi. Medjutim, danasnji tempo zivota je nametnuo neskromnost, povrsnost, nametljivost pa i vulgarnost u komunikaciji, tako da nije redak slucaj da istinski kvalitet ostaje neshvacen, potcenjen ili zamemaren. Zato se pravi karakter ljudi ili njihova vrednost otkriva tek u kriznim situacijama jer one uvek obelodane istinu.
Plemeniti ljudi ne cine dobro delo iz racuna vec iz impulsa plemenitosti sto ih navodi da ukazu pomoc tamo gde je potrebna, pa makar to bili ljudi koje dovoljno ne poznaju ili s kojima nisu u tolikoj meri bliski.
———
“Mudre izreke ostaju bezvredne dok se ne koriste u praksi.”

-Da. Mudre izreke (teorija) i praksa su komplementarne razlike koje se nalaze u neprekidnoj interakciji. Zbog toga je neophodno uspostavljanje njihove stalne ravnoteze ili potrebne zastupljenosti. Tek balansirana zastupljenost teorije i prakse rezultira konstruktivnoscu dok bilo koja krajnost odvodi u jednostranost samim tim i beskorisnost ili nefuncionalnost.
————
“Bolje da me mrze zbog onoga sto jesam , nego da me vole zbog onoga sto nisam.”

-A, jos je bolje da razvijas osobine zbog kojih ces samog sebe voleti i postovati bez obzira ko te zbog njih voli ili mrzi.
———–
“Budi oprezan kad ti neko na kratko pitanje daje dugacak odgovor. Mozda u stvari zeli nesto da precuti…”
-Dobar savet, ali je ipak neophodna izvesna fleksibilonost u tumacenju takve pojave jer sve zavisi od situacije, pitanja i odgovora. U nekim situacijama to je zaista razlog. Medjutim, neke situacije zahtevaju iscrpan ili opsiran odgovor da bi se postigla nephodna jasnoca ili razumevanje.

9 odgovora na “Pozdrav!

  1. Uuuuuuuuuuuuuuu… DIVNI STE!!! Mnogo sam sretna što sam došla do Vas i Vaših sjajnih misli, vaše dubine ličnosti koja nas uči pravim stvarima, otvara kapije pravilnog razmišljanja, razumevanja i svrhe života!!! SVE ČESTITKE!!! …Mnogo mi pomažete u samospoznaji i spoznaji života! … Srećna što sam Vas našla na svom putu kroz život, nastavljam dalje, jer znam da je neko dubok i mudar uz mene i da pomaže da mnogo toga razumem, ili dobijem potvrdu da sam u pravu, u svom razmišljanju!!! …
    SVE NAJBOLJE VAM ŽELIM, U SVEMU ŠTO ŽELITE I PLANIRATE!!! Srdačno, toplo i iskreno, Snežana, Užice

    Sviđa mi se

    • Draga Snezana,
      hvala na iskrenosti i toplini koja zraci iz svake tvoje reci. Zaista me raduje da pronalazis moje pisanje korisnim. Medjutim, ne pripada sva zasluga meni. Moje reci nikada ne bi imale efekt da ti nisi postigla odredjeni stepen razvoja kojim si omogucila aktiviranje svoje unutrasnje dubine koja se obelodanjuje kao prepoznavanje suptilne sustine univerzuma.

      U svima nama je skrivena apsolutno ista, jedinstvena tajna postojanja koja nam se na razlicite nacine otkriva. Ponekad blesak drugih sluzi kao varnica koja razbukti nasu unutrasnju vatru cime stvaramo svetlost istine, koja nam pomaze da se oslobadjamo kosmarne tmine kreirane iluzijom ega. To su moment prosvetljenja u kojima dusa razotkriva svoju svetu tajnu.
      Ja tebi takodje zelim sve najbolje i jos jednom ti se zahvaljuem na tako divnom komentaru.

      Sviđa mi se

  2. Lepo od vas! Sve najbolje Vam želim!

    Sviđa mi se

  3. Hvala vam Sofija na širenju plemenite istine!
    Zadovoljstvo mi je bilo čitati Vaše spise.

    Pozdrav i sve najbolje

    Sviđa mi se

  4. Pomenuli ste Snezani „Ponekad blesak drugih sluzi kao varnica koja razbukti nasu unutrasnju vatru…“ Tako isto mogu ja reći za sebe da posle indukcije koju je jedan čovek izvršio na mene promenio sam se.

    Od tada krećem se putem svesnosti i nastojim da spoznam sebe, jer odatle verujem i da sve počinje.A i jednostavno to je bila potreba koju sam osećao dugo i nisam uspevao da se zadovoljim sa povšnošću života i u svojoj praznini, nerazumevanju.

    Zanima me kako možemo raditi na svesnosti i kako jačati razumevanje da bi došli do stanja potpune samospoznaje.

    Pomogla mi je knjiga Anonija de Mela „Buđenje“ u uviđanju zabluda i spoznanju egoizma i narcizma.

    Nadam se da ćemo još pametnih stvari čuti od Vas koje će nas voditi dalje našim putem

    pozdrav

    Sviđa mi se

    • Daniel,
      hvala na ljubaznim recima i javljanju! Drago mi je da se nalazis u procesu duhovnog budjenja (svesnog pomaka) kojim se otkriva suptilna, sustinska dimenzija egzistencije.
      Kao sto postoji fizicki rast ili razvoj, isto tako postoji i duhovni. Uticaj drugih je moguc tek onda kada se postigne potreban unutrasnji razvoj, koji nam omogucava da prepoznamo ili shvatimo vrednost izvan nas jer reflektuje nasu unutrasnju vrednost, koje po prvi put postajemo svesni u vidu nove spoznaje ili razumevanja.

      “Blesak drugih” jeste vazan, ali je isto tako vazna i nasa unutrasnja sposobnost da primetimo blesak i primimo varnicu koja se nalazi u takvom blesku. Ja veoma cesto isticem da je samospoznaja process koji traje sve vreme naseg boravka u ovoj dimenziji. Razlog tome je sto je svest zivot ili smisao koji se obnavlja tako sto se neprestano produbljuje ili razvija.

      Samospoznaja se prvenstveno zasniva na identifikaciji razlicitih svesnih nivoa o cemu sam ja opsirnije pisala u mojoj knjizi “Spoznaj samog sebe”. Pored aktivnog, svesnog nivoa nasa svest se sastoji i od podsvesnog i nadsvesnog nivoa ili dva komplementarno suprotna nagona, osecanja ili inklanacije.

      Razvoj naseg karaktera ili naseg razumevanja zavisi od toga s kojim nagonom nas svesni nivo (ego) vrsi interakciju ili s kojim nagonom, potrebom ili zeljom se identifikuje. Zato smo mi ono sto sami od sebe napravimo ili sto sami sebi dozvolimo da budemo.

      “Jezgro” nase svesti se nalazi u nadsvesnom nivou ili Duhovnoj svesti koja se u svesnom nivou manifestuje kao ljubav, plemenitost, savest, postenje, nesebicnost, skromnost, saosecanje, iskrenost, itd. Tek kada se opredeljujemo za takvu inklanaciju nadrastamo okolnosti pa time dobijamo potreban mir ili ravnotezu neophodnu za najvisi stepen razumevanje kojim ostvarujemo funkcionalnost i konstruktivnost. Dakle, kljuc je u cistom i casnom zivotu.

      Nadam se da cu sada imati vise vremena za pisanje i korespodenciju tako da bi me radovalo da se opet javis. Ukoliko smatras da nesto zahteva jasnije obrazlozenje nemoj se ustrucavati da pitas.

      Mnogo pozdrava i sve najbolje!

      Sviđa mi se

  5. Juče odkrih vaš blog ukucavši termin „nadsvesno“.
    Uvek se razveselim kad otkrijem još Nekog, pa još i da je na ovakav način aktivan.
    A dodatno mi je sve to simpatično jer delimo isti grad rođenja u biografiji 😉

    Veliki pozdrav i Ljubljane

    Bane

    Sviđa mi se

  6. E, Bane nije to slucaj vec sudbina. 😉 🙂
    Ti takodje imas srdacan pozdrav iz Australije!

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

