Ljubav

-I. Andrić: „Ono što je najlepše na iskrenoj i dubokoj ljubavi, na kojoj je sve lepo, to je da u odnosu prema onome koga volimo ni jedna naša mana ne dolazi do izraza. Mnogo šta što je zlo u nama iščezava a ono što je dobro ustostruči se. „

-Upravo tako. Ljubav je sustinska dimenzija svesti koja nam otkriva nas isinski potencijal sadrzan u sveobuhvatnosti duhovnog razumevanja. Svrha nase egzistencije i jeste da razvijamo takav potencijal da bi bili u stanju da prevazilazimo ogranicenost ega ili ograniceno razumevanje vlastitog postojanja. To nam omogucava da se vracamo iskonskoj, vecnoj lepoti nase duse.
———-
– Bodler: „Malo je koristi od ociju ako je um slep.“

-Um uvek kaze oku sta vidi, zato i postoje razlike medju ljudima kada gledaju iz ogranicene perspektive njihovih umova. Te razlike se mogu prevazici samo onda kada se dosegne visi domen ljubavi u kojem vlada najvisi red uskladjenosti, harmonije i lepote.
————-
-Riznica mudrosti: „U ljubavi ces naci spokojstvo samo ako volis duh,a ne samo nestalno telo..“

-Ljubav je najmisterioznija snaga univerzuma jer prevazilazi besmisao i antagonizam suprotnosti tako sto ih spaja u skladno jedinstvo viseg smisla. Zato se istinski spokoj postize u medjusobnoj uskladjenosti duha i tela.
To uskladjivanje se sastoji u tome da se kroz nestalnost tela otkriva postojanost duha. Niza sfera tela ili nestalnosti i nemira nas podstice da tragamo za postojanim duhovnim mirom cime dospevamo u visu sferu sustinskog razumevanja, a time i spokoja.
———-
-“Savrsena ljubav iskljucuje strah. Tamo gde postoji ljubav ne postoje zahtevi, ocekivanja, zavisnost. Ja ne trazim da me ucinite srecnim; moja sreca ne zavisi od vas. Ako morate da me napustite, nece mi biti zao samog sebe; izuzetno mi prija vase drustvo, ali ja se ne vezujem za vas. Ja uzivam u vasem drustvu na temelju nevezanosti – ne uzivam ja u vama, to je nesto vece i od vas i od mene, nesto sto sam otkrio, neka vrsta simfonije, neka vrsta orkestra svira u vasem prisustvu. Ali, kad odete od mene, orkestar ne prestaje da svira. To je orkestar sirokog repertoara i nikad ne prestaje da svira.”

-Duhovnu lepotu drugih ljudi moguce je opaziti i doziveti samo kroz duhovnu lepotu vlastite duse jer je ona izvor savrsene ljubavi.

11 odgovora na “Ljubav

  1. Prekrasne misli i istine o ljubavi.

    Sviđa mi se

  2. „Kad ljubav nije ludost, tada to nije ljubav“ ( Calderon)

    Sviđa mi se

    • Ludost je svojstvo svake strasti. S obzirom da je strast prisutna i u ljubavi, izgleda da je Calderon u pravu. 🙂 Medjutim, postoje dve vrste strasti i to: destruktivna i konstruktivna.
      Konstruktivna strast ima kreativnu snagu. Ona je karakteristicna za bezuslovnu ljubav koja izvire iz misteriozne dubine duse. U takvoj strasti ludost je spontanost koja pruza radost i veselje, te na taj nacin obogacuje egzistenciju ljudi.
      Ukoliko ludost ne dopire iz duse vec iz ogranicenog individualnog razvoja ona prouzrokuje mnoge neprijatnosti jer ima detruktivni karakter. Takva strast nije ljubav vec njena losa imitacija.

      Sviđa mi se

  3. Ja znam da ne umem da volim, uvideo sam to posle mnogo sati provedenih u razmišljanju, takođe ponešto sam i pročitao, između ostaloga i tvojih nekih tekstova ( Volim više da ne persiram, jer po meni persiranje je glupo stoga što bi se trebalo svima persirati jer treba sve poštovati sve zato što smo svi isti ) stoga u poslednje vreme i izbegavam društvo, uživam u samoći, razmišljam o svojim ograničenjima.

    Hteo sam da kažem da kad god nekog „volimo“ volimo ih zbog sebe, jer su “ pripadaju nama ili mi njima “ ( porodica ).Uviđam ovu zabludu pripadnosti, ali ona je frekventna, takođe volimo one koji vole i nas, ko god odobrava nas i naše postupke, ili pak osećamo naklonost prema nekom jer imamo nekakvu korist materijalnu od te osobe, međutim kontam da sve to nije ljubav, prava ljubav, čista ljubav.
    Reci mi da li i ti misliš tako?

    I tu se onda vraćam na samospoznaju, mislim da je ključ za ljubav upravo samospoznaja i da je to suština našeg života.

    Verujem da sam na pravom putu, i to mi pridaje sreću!

    Sviđa mi se

    • JJDanijel, izvini sto ti ranije nisam odgovorila posto sam tek sada u mogucnosti da to ucinim. Pre svega, zelim da ti se zahvalim na tako iskrenom i zanimljivom razmisljanju. Mislim da pojam ljubavi jos uvek nije adekvatno odredjen sto dovodi do njegovog ogranicenja kao i mnogih nesuglasica i nesporazuma.

      Zato ne bih rekla da ti nisi u stanju da volis. Verujem da u tvom zivotu postoje momenti kada si osetio sazaljenje, saosecanje, simpatiju ili divljenje prema nekom s kim pre toga nisi bio u vezi (nisi imao osecaj pripadnosti ili koristi) vec te je takav osecaj sponatano preplavio.

      Ako i nisi, to ne znaci da u samoj sustini tvoje svesti ne obituje oaza vrhunskog mira, sklada, harmonije ili smisla koja ti omogucava da opstajes u ovoj egzistenciji kao da i a u mucnim i teskim momentima pronalazis nacin da se utesis i prezivljavas. Koja ti isto tako omogucava da da donosis odgovorne odluke, mudre izbore i konstruktivna resenja. Sve je to ljubav.

      To sto pises o pripadnosti i koristi je takodje razumljivo. Takvo osecanje nastaje iz intelektualne sfere koja se nalazi pod uticajem i dominacijom ega i fizickih zakonitosti. Takva domonacija se prevazilazi konstantnim naporom i zalaganjem da se prave plemeniti i nesebicni izbori koji ostaju dosledni nasoj najvisoj sustini sadrzanoj u skladnom ili harmonicnom jedintvu zajednistva.

      “I tu se onda vraćam na samospoznaju, mislim da je ključ za ljubav upravo samospoznaja i da je to suština našeg života.
      Verujem da sam na pravom putu, i to mi pridaje sreću!”

      Bingo!! 🙂 Eto vidis, sam si dao odgovor koji se oduvek nalazio u dubinama tvog nadsvesnog, samo sto je bila neophodna izvesna doza samoispitivanja ili refleksije da bi se do njega stiglo ili da bi ga postao svestan. 😉
      Zbog duzine komentara drugi deo nastavljam kao clanak pod nazivom “Ljubav i zaljubljenost”

      Sviđa mi se

  4. * Gotovo je moje,a Njegovo je vecno i za uvek *

    Hriscanski pozdravljam : Gospod s vama ! Neka vas blagoslovi na nebu Otac i Bog neka vas cuva ! U zdravlju neka vam je sve ! Slava Gospodu Isusu !

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

