Druženje u virtualnom svetu

Pitanje: „Da li druženje u virtuelnom svijetu nužno predstavlja destruktivno zadovoljstvo,jer svima su puna usta priče o tome kako ono vodi u otuđenje čovjeka itd.itd.“

Zivot u fizickoj egzistenciji predstavlja interakciju suprotnosti ili razlika. Nama je kroz nasu svest (cija sustina je smisao) data mogucnost, ne samo da razumemo vec i da uskladimo te razlike u harmonican odnos ili sklad, te na taj nacin ostvarimo dozivljaj mira, srece, konstruktivnosti, zadovoljstva itd.

Balans ili potrebna ravnoteza i proporcija je potrebna u svemu. Tako na primer, lek se mora uzimati u odredjenoj dozi. U prekomernoj dozi prelazi u svoju suprotnost ili otrov. Isto se odnosi i na internet i druzenje u virtualnom svetu.

Ljudi su drustvena bica jer je njihova medjusobna interkacija znacajan element njihovog razvoja. Internetom je bukvalno omogucena interkacija i komunikacija ljudi na citavoj planeti, a time i razmena mnogih korisnih informacija.

Svaki odnos koji ima konstruktivan karakter ili koji se pozitivno odnosi na razvoj ljudi je veoma znacajan i treba ga negovati, bez obzira da li se postize na internetu ili neposrednim druzenjem. Medjutim, problem koji moze nastati u druzenju na internetu je vremenski period proveden za kompjuterom.

Ukoliko neko provodi previse vremena za kompjuterom, tako da zapostavlja ostale obaveze i duznosti ili sto je jos gore bliske osobe i poznanike, tada takva vrsta zadovoljstva prestaje biti konstruktivna. Ipak, ovde je potrebno razmotriti svaki slucaj posebno.

Tako na primer, ako osoba zivi sama i nema nekih narocitih obaveza, ona moze provoditi duzi vremenski period za kompjuterom bez nepozeljnih efekata, nego osoba koja ima porodicu ili ostale obaveze. Ukoliko osoba ima porodicu i ukoliko oni pocnu prigovarati na njeno vreme provedeno za kompjuterom, to bi vec trebao biti znak prekomerne upotrebe interneta ili zapostavljanja odnosa s clanovima porodice.

U tom, slucaju, takva osoba bi ih trebala saslusati i naci kompromisno resenje o koriscenju interneta. Inace, moze doci do postepenog narausavanja odnosa sa ljudima do kojih joj je veoma stalo.

5 responses to “Druženje u virtualnom svetu

  1. Da,ravnoteza je veoma vazna! 🙂

    Sviđa mi se

  2. Veoma. 🙂 Ukoliko se nastoji ostvariti sklad i mir.

    Sviđa mi se

  3. Molim te napiši članak o mudrosti. Šta je to mudrost, šta znači. Svi kažu filozofija je ljubav prema mudrosti a niko nema pojma šta to znači jer se ne zna šta znači mudrost, ne zna se 100% + ta riječ je višesmislena, što samo zbunjuje narod i stvara odbojnost prema filozofiji.
    Pozdrav 🙂

    Sviđa mi se

  4. Pozdrav X!
    Ja sam o mudrosti vec pisala na sledecim linkovima: https://sofija6.wordpress.com/2010/04/23/xxx-razlika-izmedju-obrazovanja-i-mudrosti/
    https://sofija6.wordpress.com/2009/09/13/samospoznaja-kao-uslov-mudrosti/
    Ali, posto je to neiscrpna tema potrudicu se da jos nesto o njoj napisem.

    Sviđa mi se

  5. Dragi Moji, Virtuelci,
    Da samo znate, kao što neznate kako je teško biti sam pa još i nemoćan a kamoli tek biti i star, pa te niko neće da sasluša a kamoli da te pita za nešto. Ko vele : Šta on zna jer u njegovo, u ono „staro doba“ (mlado doba) kad je bio mlad nije imao prilike da jedri po Internetu i blogovima, sajtovima. I moram odmah da priznam, nešto mi se čini da nisam ništa postao pametniji nego što sam i pre bio. Jeste da sam postao za jedno iskustvo teži. I tako : Bila jedna stara baka pa se žalila da uopšte nije bila živa kao i da je niko nije fermao ni za šta. Kad je bila mlada cura govorili su joj : Kuš, balavice, šta ti znaš o tome i o životu. Tek kada porasteš saznaćeš šta je to život. Kada je stasala za udaju, udali su je, pa joj je muž govorio : Mlada, ja sam glava porodice i ja mislim za nas oboje. Kada je ostarila rekli su joj : Stara, ma šta ti buncaš. Ostarilo pa zaboravilo. Izlapela stara. Kao da nikad i nije bila živa! Kada dete progovara i prohodava forsiraju i hrabre ga da što pre progovori i uči, i što pre postane odrastao. Kada je stasao kažu mu : Daj jednom zaćuti. Nemože se živeti od tebe i tvoje galame. Budi miran, ne skači, budi normalan, poslušan…Pa tako i sakupljanje mudrosti bude kao i onoj ciganki kada je kuvala mleko, vareniku. Počelo mleko da kipi a ona hvaleći Boga i moleći ga, govorila stalno : Puni bože. Puni bože…A mleko kipelo dok nije iskipelo. Otud i ona poslovica : Kud natera – što pretera. Da je znati kada se treba zaustaviti u svemu. Za mene je to prava MUDROST.
    Pozdrav virtuelan Vama, tamo negde preko sedam mora i sedam gora… Petar

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

