O blogu

Ovaj blog je namenjen svima onima koji nastoje da proniknu, ne samo u smisao i suštinu vlastite egzistencije već i u samu misteriju života i postojanja. Šta je tajna života i da li se može u nju proniknuti?
Tajna života je svest.

Mi smo svest, zato spoznajući sebe spoznajemo nju. Što više spoznajemo sebe to više spoznajemo i misteriju života. Svest je smisao. Smisao ima kontinuitet ili konstantan razvoj, te je samim tim večan ili neuništiv. Uzrok ili suština ovog postojanja nije slučaj i besmisao niti može biti.

Osnovna karakteristika besmisla je nemogućnost kreacije ili smisaonog kontinuiteta. Ovo postojanje ima smisao ili kontinuitet, prema tome njegov uzrok i suština može biti samo smisao ili svest (što će kasnije biti obrazloženo).

Želja mi je da sa svim ljudima sličnog interesovanja razmenim mišljenje pošto verujem da nam je s razlogom data sposobnost razmišljanja i komunikacije. Razmišljanje i komunikacija je sredstvo preko kojeg ljudi ostvaruju razvoj u fizičkoj egzistenciji. Zato je to stalni proces koji sam sebe produbljuje i obogaćuje.

Ne postoji ni jedno ljudsko biće koje nikada nije prolazilo kroz težak period u životu. Ja bih takođe želela da ovaj blog postane mesto uzajamne pomoći, humanosti, solidarnosti i saradnje ljudi gde će svako moći izneti svoj problem ili dilemu jer se s pravom kaže da je svaki podeljen problem uvek smanjen ili prepolovljen.

Naravno da se ključ rešenja za svaki problem nalazi u samom čoveku koji ga ima, međutim, ponekad je neophodno da se dilema sagleda iz različitih perspektiva (mišljenja drugih ljudi) da bi se lakše stiglo do tog ključa.

9 odgovora na “O blogu

  1. Da, tačno. Do skoro sam mislio da je svet protiv mene (donekle je to tačno) ali sam shvatio da oni u stvari nisu dovoljno svesni, da to rade uglavnom nesvesno, mehanički

    Sviđa mi se

    • Archetiper, izvni što nisam ranije odgovorila na tvoj komenatar. Potpuno si u pravu što smatraš da većina ljudi reaguje mehanički. Uzrok tome je nedovoljna unutrašnja interakcija ili preokupiranost dogadjajima iz okoline.
      Bez potrebne unutrašnje interakcije nemoguće je postići funkcionalnost u samom sebi. Bez funkcionalnog odnosa sa samim sobom ne može biti ni funkcionalnog odnosa s okolinom.
      Hvala za tvoj komentar pošto si njime dotakao temu o kojoj može dosta da se kaže. Medjutim, trenutno nemam vremena za opširniji post tako da se nadam da ćemo idući put moći nastaviti započeti razgovor.

      Sviđa mi se

  2. Ponov uzeh da čitam knjigu „Sofijin svet“ u kojoj se jednim svakodnevnim, dečijim jezikom analiziraju i objašnjavaju dela najvećih svetskih filizofa. Ekstra knjiga za nas amatere na tom polju.

    Sviđa mi se

    • Reminder, hvala na uzvraćenoj poseti i komentaru 🙂
      Ja sam „Sofijin svet“ čitala pre nekoliko godina i slažem se s tvojom konstantacijom. Nisu baš sve filozofske knjige „teške“ ili nerazumljive. Ima ih dosta koje su pisane lako razumljivim stilom.

      Sviđa mi se

    • Reminder, mada sam ogranicena vremenom, ipak cu ukratko prokomentarisati pojam filozofa. Filozofija je za svakog covek koji ima sklonost ka „dubljem“ razmisljanju, a ne samo za ljude koji su dobili zvanje filozofa strucnim obrazovanjem.

      Vecina starogrckih filozofa nije imala obrazovanje, diplome ili neke posebne kvalifikacije, ali je njihovo ucenje i danas aktuelno i pleni ostrinom zapazanja.

      Isto tako, pojedini ljudi koji su dobili zvanje filozofa strucnom naobrazbom sem prazne intelektualizacije i impresivnog stila kojim nastoje da ostave utisak nemaju mnogo da ponude.

      Nas narod obicno kaze da je neko rodjen za nesto ili da ima talent. Naravno, ukoliko osoba udruzi prirodan afinitet s obrazovanjem u stanju je da postigne izuzetne rezultate u bilo kojoj oblasti. Izmedju znanja postignutog obrazovanjem i mudrosti postoji razlika o cemu cu pisati opsirnije iduci put.

      Sviđa mi se

  3. Pozdrav Sofija. 🙂

    Svratio sam da vidim tvoj blog na kratko.

    Sviđa mi se

  4. Pozdrav i tebi i dobro došao! 🙂

    Sviđa mi se

  5. Izuzetno me zanima tema na ovom blogu, a kada me nešto zanima onda krenem od početka da čitam. Prosto me prođu žmarci niz kičmu. Jedva čekam da krenem u ovu avanturu. 🙂 Pozdrav

    Sviđa mi se

  6. Drago mi je da te zanima tema. Nadam se da ces imati prijatnu avanturu. 🙂
    Pozdrav!

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

